red blue black green red blue black green امروز
مذهبی
مطالب مذهبی
عکس های مذهبی
برگی از یک نوشته
ورزش
ورزش های رزمی
اخبار ورزشی خارجی
فوتبال و فوتسال
کشتی ووزنه برداری
شناوشطرنج
توپ وپور
علمی
روانشناسی
دانشگاه و کنکور
بهداشت ودرمان
فن آوری های نوین
علمی و پزشکی
اقتصاد
نفت و نیرو
بيمه و بانک
بورس و اقتصاد
صنعت و تجارت
راه و شهرسازی
بازرگانی و صنعت
سیاسی
دولت و مجلس
تحولات سوریه
بیداری اسلامی
سیاست خارجی
رییس جمهور
فرهنگی
سینما و ادبیات
آيين و انديشه
رادیو و تلویزیون
آموزش و پرورش
موسيقی و هنر
اجتماعی
زنان و جوانان
مردم و خانواده
محیط زیست
حوادث
نظامی
دفاع و امنیتی
ارتش
سپاه پاسداران
بسیج
مقام معظم رهبری
دیدارها
پیامها




احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با ادغام دو معاونت رئيس‌جمهور
بازدید : 224 |

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور گفت: اصلاح نظام برنامه‌ریزی کشور با ادغام دو معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در دستور کار عملیاتی دولت قرار دارد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت محمدباقر نوبخت صبح امروز(سه‌شنبه) با حضور در محل معاونت و تشکیل شورای معاونین همچنین حضور در جمع کارشناسان و کارمندان این مجموعه سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید در حوزه منابع انسانی را تشریح كرد.
وی اظهارداشت: اصلاح نظام برنامه‌ریزی کشور که متضمن اصلاح نظام مالی و بودجه‌ای و اصلاح در نظام منابع انسانی کشور است، با پشتوانه کارشناسی 8 ساله و با ادغام دو معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در دستور کار عملیاتی دولت قرار دارد.
نوبخت ادامه داد: متأسفانه انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در 8 سال گذشته باعث نابسامانی درحوزه بودجه و منابع انسانی دولت شده که این امر مکرراً مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته و دکتر روحانی رئيس‌جمهور به درستی احیای مجدد این سازمان را از اهم برنامه های دولت در ایام انتخابات اعلام کرده و اکنون با استقرار دولت و با همکاری مجلس شورای اسلامی در اسرع وقت و در چارچوب برنامه 100 روزه دولت تدبیر و امید این امر محقق خواهد شد.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان این مطلب که باید رشد اقتصادی با توزیع عادلانه ثروت همراه شود و توسعه بر محور انسان شکل گیرد، افزود: توسعه در مسیر تطور مفهومی خود تاکنون بسیاری از مفاهیم را در برگرفته و امروز تمام دنیا به این نتیجه رسیده است که باید توسعه بر محور انسان شکل گرفته و نهایتاً با رشد اقتصادیزمینه ساز توزیع عادلانه ثروت در جامعه را فراهم آورد.
وی اضافه كرد: کشور ما هم پیش از انقلاب و از اواخر دهه 30 که اولین برنامه هفت ساله عمرانی تدوین شد و پس از انقلاب اسلامی نیز با تدوین برنامه‌های پنج ساله توسعه که اکنون در اواسط دوره اجرای پنجم آن به سر می‌بریم در مسیر برنامه‌های توسعه‌ای قرارگرفته است و همه باید تلاش کنیم تا کشور گام‌های استواری در این زمینه بردارد.
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی خاطرنشان كرد: باید در روند برنامه‌ریزی توسعه‌ای کشور به صورت جامع و یکپارچه به مباحث مربوط به نیروی انسانی، منابع مالی و بودجه و حتی منابع طبیعی و زیست محیطی پرداخته شود و امیدواریم احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور زمینه لازم برای این امر را فراهم آورد.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 29 مرداد 1392برچسب:رئيس جمهور ، نوبخت ، روحاني ، ادغام ، سازمان مديريت,

پرداخت فوق‌ العاده ویژه تا 25 درصد حقوق
بازدید : 202 |

هیات وزیران به 16 دستگاه اجرایی مجوز داد تا نسبت به پرداخت فوق‌العاده ویژه به میزان حداکثر تا 25 درصد حقوق و فوق‌‌العاده‌های مستمر با رعایت سقف 25 درصد از مشاغل اقدام کنند.

مهر: هیات وزیران به 16 دستگاه اجرایی مجوز داد تا نسبت به پرداخت فوق‌العاده ویژه به میزان حداکثر تا 25 درصد حقوق و فوق‌‌العاده‌های مستمر با رعایت سقف 25 درصد از مشاغل اقدام کنند.

هیات وزیران بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و به استناد به بند 10 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال 1386، این مصوبه را تصویب کرده است.

براساس این مصوبه، به دستگاه‌های اجرایی زیر اجازه داده می‌شود نسبت به پرداخت فوق‌العاده ویژه به میزان حداکثر تا 25 درصدحقوق و فوق‌‌العاده‌های مستمر با رعایت سقف 25 درصد از مشاغل با تائید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و محل وجوه حاصل از صرفه جویی دستگاه متبوع اقدام کند.

1- وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان‌های وابسته

2- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های وابسته

3- وزارت ورزش وجوانان و سازمان‌های وابسته

4- وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی و سازمان‌های وابسته

5- وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های وابسته

6- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان‌های وابسته

7- وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان‌های وابسته

8- وزارت جهادکشاورزی و سازمان‌های وابسته (به استثنای سازمان دامپزشکی کشور)

9- وزارت آموزش پرورش و سازمان‌های وابسته

10- وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات و سازمان‌های وابسته

11- سازمان حفاظت محیط زیست

12- سازمان میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری

13- جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

14- -بنیاد شهید و امور ایثارگران

15- نهاد ریاست جمهوری

16-معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و مراکز وابسته

2- دستگاه‌های اجرایی که قبلا از ابلاغ این تصویب‌نامه طبق مصوبات هیات وزیران از فوق‌العاده مذکور برخوردار شده‌اند، مشمول این تصویب‌نامه نیستند

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : چهار شنبه 26 تير 1392برچسب:فوق العالده ویژه,

چرا طلا سقوط کرد؟
بازدید : 234 |

 

  کارشناسان اقتصادی می‌گویند سرعت سیر نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی از سال 1980 بی‌سابقه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا طی روزهای اخیر در بازارهای جهانی در پائین‌‌ترین سطح طی 2 سال اخیر قرار گرفت. کارشناسان اقتصادی می‌گویند این سرعت سیر نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی از سال 1980 بی‌سابقه بوده است. کاهش 13 درصدی (200 دلاری) در انس طلا، آن هم در عرض چند ساعت بازارهای جهانی را به یکباره شوکه کرد.
کاهش ارزش نقره نیز غافلگیرکننده بود: 16% از جمعۀ گذشته. کاهش ارزش سایر فلزات پایه بدین ترتیب است: پلاتین 7%، پالادیوم 9%، مس7% و نیکل 4%.
اما پیرامون دلایل سقوط طلا و بالا رفتن قیمت فلزات پایه در بازارهای جهانی دلایل مختلفی ارائه شد، اما در مجموع‌ می‌توان آنها را در چند بند خلاصه کرد:
*کاهش رشد اقتصادی چین از مهمترین دلایل کاهش ارزش فلزات پایه در بازارهای جهانی است. چین، مهترین و بزرگترین مصرف‌کنندۀ فلزات پایه و مواد خام در جهان است. مرکز آمار چین روز دوشنبه اعلام کرد که رشد اقتصادی این کشور در سه ماهۀ اول سال جاری به 7.7% کاهش یافته است؛ عددی کمتر از پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی و حتی کمتر از آخرین سه ماهۀ سال 2012.
کارشناسان موسسۀ استنلی مورگان، تضعیف روند ساخت و ساز و مسکن در چین طی ماه مارس را نیز در این روند دخیل می‌دانند. هرچند که مقامات دفتر ملی آمار چین نسبت به آینده ابراز خوش بینی کردند، اما امیدها و وعده‌های اقتصاد دوم جهان، به اندازه‌ای نبود که بتواند بازارهای جهانی را دل‌گرم کند. نیک براون، در موسسۀ ناتیکسیس، می‌گوید: چین نزدیک به 40% از تقاضای فلزات اولیه در جهان را دارد.

به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:,

موافقت مجلس‌با افزایش حقوق کارمندان
بازدید : 207 |

عبدالرضا مصری سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در حاشیه نوبت عصر جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) با حضور در جمع خبرنگاران گفت: افزایش حقوق کارمندان،‌ قضات، اعضاي هیئت علمی و نیروهای لشکری و کشوری از اختیارات دولت است.
 وی افزود: براساس ماده 125 قانون مدیریت خدمات کشوری دولت موظف است بر اساس نرخ تورم بانک مرکزی حقوق کارکنان را افزایش دهد.  
 مصری با بیان اینکه لایحه بودجه دیرهنگام به مجلس ارسال شد و لذا مجلس لایحه بودجه سه‌دوازدهم را تصویب کرد، گفت: براساس بند 90 قانون بودجه 91، دولت اختیار افزایش حقوق کارمندان را دارد.  
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: در لایحه بودجه، افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان از سوی دولت در نظر گرفته شده ولی مجلس با این میزان افزایش مخالف است چرا که در حق کارمندان اجحاف شده و باید بیش از این افزایش داشته باشد.  
 وی با بیان اینکه مجلس با افزایش حقوق کارمندان موافق است، تصریح کرد:‌ مجلس معتقد است باید 22 درصد افزایش حقوق داشته باشیم ولی دولت معتقد است برای 22 درصد افزایش حقوق باید 1300 میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه در نظر گرفته شود.  
 مصری به تناقض اظهارات دولت در خصوص افزایش حقوق اشاره کرد و گفت:‌در حالی دولت در لایحه بودجه افزایش 20 درصدی حقوق را در نظر گرفته است که طبق مصوبه هیئت وزیران افزایش 25 درصدی حقوق مشاهده می‌شود.  
 سخنگوی هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: مجلس تا سقف نرخ تورم موافق افزایش حقوق است

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:,

افزایش قیمت کالاهای اساسی کلید خورد
بازدید : 218 |

گرانی رسمی کالاهای اساسی با قطعی شدن افزایش قیمت نان و بررسی درخواست افزایش نرخ روغن نباتی، شکر و مرغ و تخم مرغ در جلسه دیروز کارگروه تنظیم بازار کلید خورد.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بررسی نحوه حمایت از تولید و وضعیت قیمتی چهار قلم کالای اساسی شامل روغن، شکر، مرغ و تخم مرغ به ایرنا گفت: این موضوع در نشست روز گذشته کار گروه تنظیم بازار بررسی شد و سه‌شنبه ( امروز) در دستور کار نشست کارگروه تنظیم بازار به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت و با حضور وزیر دادگستری و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط قرار دارد.

حسن رامرد با بیان اینکه در جلسه روز گذشته تنظیم بازار در وزارت صنعت، معدن و تجارت موضوع تأمین اعتبار برای حمایت از خرید تخم مرغ توسط تولید‌کنندگان مطرح شده افزود: موضوع افزایش قیمت مرغ در سطح خرده فروشی مطرح نبوده بلکه پیشنهاد درباره خرید تضمینی بود که تصمیم‌گیری نهایی به نشست روز سه‌شنبه کارگروه تنظیم بازار موکول شد. وی بدون اشاره به نحوه جبران هزینه تمام‌شده تولید برخی کالاهای اساسی، از ارائه درخواست دوباره افزایش قیمت روغن و شکر توسط بخش خصوصی فعال در این حوزه‌ها خبر داده که در نشست امروز کارگروه تنظیم بازار بررسی خواهد شد.

نان قطعاً گران می‌شود

مدیرعامل شرکت‌بازرگانی دولتی ایران هم با بیان اینکه اکنون قیمت خرید تضمینی گندم به‌صورت علی‌الحساب 550تومان محاسبه می‌شود گفت: پس از اعلام نظر رئیس‌جمهور برای جایزه تولید گندم، قیمت نهایی خرید تضمینی این محصول تا آخر هفته جاری مشخص خواهد شد و با افزایش قیمت گندم، قیمت نان نیز قطعاً افزایش می‌یابد اما زمان افزایش قیمت نان بعداً اعلام می‌شود. عباس قبادی قیمت احتمالی خرید تضمینی گندم را حدود 700تومان در هر کیلو اعلام کرد و در مورد احتمال افزایش 80درصدی قیمت نان متناسب با افزایش قیمت گندم به فارس گفت: قیمت خرید تضمینی گندم حدود 80درصد افزایش می‌یابد .

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:,

دولت حقوق کارکنان را برای تصویب بودجه گرو می گیرد!
بازدید : 208 |

درحالی که دولت در لایحه بودجه سال 92 پیشنهاد افزایش 20 درصدی حقوق و دستمزد کارکنان دولت در سال 92 را داده بود و بعد از آن محمود احمدی نژاد 5 درصد دیگر به این میزان افزوده بود، اکنون گویا مجددا بازی دولت با مجلس بر سر افزایش حقوق کارکنان به آنجایی میرسد که احتمال منتفی شدن افزایش حقوق در سال 92 افزایش میابد.

به گزارش تابناک، بحث افزایش حقوق کارکنان دولت در سال 92 که به پیشنهاد دولت معادل 25 درصد تعیین شده بود، گویا قرار است بار دیگر به بازی جنجالی بین دولت و مجلس تبدیل شود که در آن آنچه تقریبا و مثل همیشه به فراموشی میرود قماری است شرط آن معیشت قشر حقوق بگیر جامعه است.

در حالی که امسال میزان افزایش حقوق از سوی دولت در لایحه بودجه 20 درصد تعیین شد، محمود احمدی نژاد در یک گام که به اقدامی تبلیغاتی شبیه بود بدون در نظر آوردن منابع لازم و زمینه های مورد نیاز اقدام به افزایش 5 درصدی این پیشنهاد کرد.

همین موضوع کافی بود تا مجلس و نمایندگان به مخالفت با این امر بپردازند و اظهار کنند که افزایش حقوق در سال جاری باید بر اساس منابع مورد نیاز و در نظر گرفته شده در بودجه باشد و طبیعتا بعد از پایان تنخواه سه دوازدهمی دولت اجرایی شود و نه از ابتدای سال.

دعواها همچنان بر قرار بود تا آنکه کلیات بودجه 92 در کمیسیون تلفیق مورد تصویب واقع نشد و بر اساس آنچه که نمایندگان مجلس اظهار میکنند، ارقام و اعداد بودجه از مستندات کافی برای تصویب برخوردار نیست. حال فردا قرار است بودجه در صحن علنی به رای نمایندگان گذاشته شود.

اما در این میان امروز رحیم ممبینی معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری به نکته جنجالی در این خصوص اشاره کرده است. وی گفته: اگر کلیات بودجه فردا در صحن علنی رأی نیاورد افزایش حقوق منتفی خواهد شد.

وی تشریح کرده است: از آنجایی که کلیات لایحه بودجه در جلسه کمیسیون تلفیق رد شده باید برای رأی گیری مجدد به صحن علنی یا کمیسیون تلفیق ارجاع داده شود، اگر در این مرحله کلیات باز هم رد شد طبیعی است که افزایش حقوق اعمال نشود.

ممبینی توضیحات و جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نکرده است اما از زمینه سخنان وی میتوان اینگونه برداشت کرد که دولت قصد دارد حقوق کارکنان را به گرو بکشد تا مجلس در خصوص تصویب بودجه 92 تسلیم شود.

ممبینی در همین مصاحبه اشاره به هزینه های جاری دولت و تلاش برای تامین آنها از منابع غیر نفتی کرده است که گویا تهدید وی برای ملغی شدن افزایش حقوق، ناشی از بالا رفتن هزینه های جاری است.

حال باید پرسید که آیا تنها راه دولت برای کاهش هزینه های جاری ملغی کردن و منتفی ساختن بحث افزایش حقوق کارکنان است؟ مسلما اینگونه نیست و دولت راههای زیادی برای این امر دارد. ضمن آنکه هزینه های جاری دولت در بودجه 92 به اذعان کارشناسان و نمایندگان مجلس بیش از 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

حال چگونه است که دولت و شخص ممبینی از احتمال منتفی شدن افزایش حقوق در صورت عدم تصویب کلیات بودجه سخن میگویند؟

بدون شک این امر ناشی از دو مسئله است؟ یا آنکه دولت حقوق کارکنان و افزایش آن را به گرو گرفته است تا مجلس را مجاب به تصویب کلیات بودجه سال 92 کند و یا آنکه قصد آن را دارد که با انداختن توپ افزایش حقوق به زمین مجلس و یک فرار به جلوی استراتژیک، در صورت اجبار به اصلاح ارقام بودجه بحث افزایش حقوق کارکنان را منتفی یا به حداقل کاهش داده و سپس این امر را ناشی از سنگ اندازی مجلس پیش پای دولت کند.

برای مطالعه بیشتربه ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:,

صفحه قبل 1 صفحه بعد
مطالب گذشته

·

درمان افسردگی و پوچی با یاد خدا ! ارسال در : 1394/03/18 21:31

·

بیانات در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله ارسال در : 1394/03/18 21:17

·

خبر آمد خبری در راه است . . . ارسال در : 1394/02/24 22:24

·

آقای من، بحق نازدانه اتان علی بن موسی الرضا(ع)، فکری به حال ما کنید..... ارسال در : 1394/02/24 22:21

·

بدون شرح... ارسال در : 1394/02/24 22:14

·

لبیک یا امام خامنه ای ارسال در : 1394/02/24 22:10

·

حاشیه های دیدار رهبری از نمایشگاه کتاب ارسال در : 1394/02/24 21:54

·

دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب ارسال در : 1394/02/24 21:49

·

و مکرو و مکر الله ولله خیر الماکرین ارسال در : 1394/02/05 12:47

·

کنارتودرگیر آرامشم ارسال در : 1394/02/05 11:33


بسم رب الشهداءوالصديقين سخنان مقام معظم رهبري و راهكار هاي ايشان در سخنراني هاي مختلف ما را بر آن داشت تابه جبهه جنگ نرم عزيمت كنيم می خواهیم هوای آلوده فضای مجازی را تغییر دهیم ولو به اندازه نفسی و باری از دوش ولیمان برداریم ولو به اندازه ارزنی ... البته اگر خدا بخواهد ان شاء الله يا علي ********************* مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای: امروز شما ببینید وسائل تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده؛ این طرف دنیا یک نفر جوان پای یک دستگاه کوچک می‌نشیند و افکار، تصورات، تخیلات، پیشنهادهای فکری و پیشنهادهای عملی را از سوی هر کسی – بلکه هر ناکسی – از آن طرف دنیا دریافت می‌کند! امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطی بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جای دنیا می‌رسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه‌ی کارزار تفکرات گوناگون است. امروز ما در میدان جنگ و کارزار حقیقی فکری قرار داریم. این کارزار فکری به هیچ وجه به زیان مانیست؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان بشویم و آن چه را که نیاز ماست – از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی – بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم.




طراح قالب ملودیوس